Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 13 april 2021

Jag är självgod, extremt nöjd

 och har en lätt hybris eftersom den sista Flanagans blir så bra! Min avsikt är att ni ska hetsläsa de sista 50 sidorna och just idag tror jag att jag har lyckats. (Det kan mycket väl ha gått över till i morgon, därför är det bra att suga musten ur hybrisen när den kommer för det är en flyktig jävel.) 




Idag har jag tagit bort alla markeringar och läst de 10 första sidorna, men mer än så har jag inte jobbat. Istället har jag handlat (med dubbla masker och plasthandskar,) lyssnat på ljudbok (Jojo Moyes) och ätit en sen frukost: Stekt ägg med kokt skinka, och därefter räkor som jag köpte idag. På burk. Vanligtvis gör jag en omelett när jag har räkor hemma, men idag åt jag dem som de var eftersom jag redan hade ätit ägg. 

Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag vaknade för tidigt, är svintrött och kanske somnar jag om en timma. Klockan två ska jag se presskonferensen, det känns extra viktigt nu när smittspridningen är så stor. 

Jag skulle också kunna lägga mig riktigt tidigt ikväll istället, och kanske försöka somna klockan elva. Egentligen är det bättre. Om jag tar en kopp kaffe kanske jag piggnar till lite? Tyvärr är det inget balkongväder idag heller, annars hade jag gärna suttit där med min kopp.

JAJA.

Bra dag så här långt. 

Var rädda om er. Det långt ifrån över!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ser fram emot denna sträckläsning!

Åsa Hellberg sa...

Haha.
Hur gick det för din dotter och hennes tand? Blev det bra till sist?