Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 4 april 2021

Jag har möblerat om igen.

 Fan, vad jag håller pååååå.

Men jag har två soffor. Jag behöver använda båda eftersom jag ligger olika i dem och min nacke behöver det. Som de stod nu använder jag bara en, den andra stod i vinkel som inte funkar att ligga i framför tv:n. Sitta i den funkade förstås, men det tycker min nacke ännu sämre om. Just nu är jag inne i en dålig nackperiod och då blir det jobbigt. Som vanligt sitter det på höger sida, där nackspärren satt som förstörde allt. 

Jag har haft ont i flera år och är van vid ständig nackspärrskänsla, men det går verkligen upp och ned. Det bästa är att stå och gå, men det kan man ju inte alltid göra. Däremot borde jag stå och jobba. Jag ska försöka komma ihåg det framöver.

Vi får se om jag gillar att ha möblerna så här. Med lite växter runt om kan det bli fint. Annars flyttar jag tillbaka och så får nacken stå ut.



Idag tänker kan jag förhoppningsvis tillbringa ett par timmar i solen på balkongen. Hoppas det är möjligt. 



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Som du säger, bara att byta tillbaka annars.
Hoppas du har fortsatt sol, här försvann den vid lunchtid.

Anna Christina sa...

Ser fint ut! Och ett tips till nacken: Back-on-track-krage. Brukar åtminstone lindra min onda nacke.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, japp det var fint hela dagen.

Anna Christina; tack för tips!!