Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 16 december 2022

Bra jobbdag.

 Jag slängde första kapitlet och jobbar just nu på med det tredje, som är långt långt långt. Möjligtvis är ambitionen att beta av 20 sidor per dag för hög, och jag sänker den till 10 så länge så får vi se hur det funkar. Det borde räcka, men då måste jag jobba varje dag och det har jag ändå planerat i januari fram till jag åker till Västkusten den 25e januari. 

Tror inte att jag åker via Fjällbacka då, jag ska ju dit i februari och då stannar jag några dagar. 

Idag började jag jobba för sent känns det som, jag måste komma igång tidigare. Men jag sov ut som också var planen och klockan var halv TIO innan jag kom upp ur sängvärmen. Då hade jag vaknat sååå låååångsamt. Pugh Rogerfeldt var med i drömmen, men jag minns inte varför. Att Jonathan inte var imponerad, så mycket kommer jag ihåg

I morgon ska jag vara i Farsta senast 13, för då börjar min signering. Jag har bokat tid för biltvätt samtidigt för Hyndan är galet smutsig. Nu ska det ju bli slask igen, tyvärr, men bilen behöver ändå tvättas. Det får inte gå för långt mellan gångerna. 

Jaha, det var det, den här fredagen. Hoppas att ni får en fin helg!




Inga kommentarer: