Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 december 2022

Så himla bra program Carina kommer att bjuda på

 när säsongen drar igång igen den 13 januari. 

Jag hade så roligt och trevligt på den hemliga inspelningen. Det är ju långt kvar tills det sänds och därför fick vi inte fota något alls, och vi ombads vara tysta om innehållet. Så nu är jag TYST men säger: se det! Tyvärr måste det ju klippas pga programtid, och det är synd för varje minut borde behållas. 

I morgon skulle Linnea kommit hit men hon är snuvig och så, alltså jobbar vi digitalt istället. Hon skickar grejer till mig, och jag skickar grejer till henne. Det låter kryptiskt men det är det egentligen inte, det är bara texter som hon ska använda och behöver hjälp med att sätta ihop/bolla fram. 

Själv ska jag ju redigera, och efter dagens samtal med redaktörsLena har jag fått ny energi och mer klart för mig vad jag ska göra för att tajta till det. Halva manuset ska vara redigerat innan nyårsafton är målet. 

Idag är Jonathan och Bell på STIM och får varsitt stipendium som de har ansökt om. 25 000 var. Så roligt. 

Det var det. Själv betalade jag min skrivresa igår. Den är jag också laddad för. Jag åker om exakt 44 dagar. och när jag kommer hem ska jag ha en fjärdedels ny bok i bagaget, men jag hoppas ha 10 tusen innan jag åker. Prio är dock redigeringen, och skriva på ny roman får jag göra när redigeringen är klar.

Där har vi det, en dag när jag känner mig väldigt munter. 

(Däremot kan jag ju visa lite bilder från Alla mot Alla, nu när vi vet vilka som har gått till final.)






Magdalena Andersson kommer på besök



Här sitter deltagare från säsongen




Johar i Under pressure



Och Olof. 





Inga kommentarer: