Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 december 2022

Ledig på stan, vilket verkligen inte händer varje dag.

 Jag hade hoppats få en önskelista med mig, men den kom lite sent. Och det mesta på den hittar jag nog i Farsta för det var redan mycket folk på stan. Fast fredag, såklart, då är det ju alltid mer liv och rörelse. Vi får väl se om jag har energi nog att åka dit igen innan jul. 

Jag har haft ont i ryggen idag så nu har jag tagit piller. Har för mig att det gick lite fram och tillbaka förra ryggskottet också. Jag har full rörlighet, men värk i ryggslutet. Hoppas det går över när jag lägger mig i min braiga säng.

Sedan fikade jag med en ny kompis i två timmar, köpte två flaskor favoritolivolja på NK (tror den bara finns där och i en liten butik på Söder) och tog min lilla bil hem till Farsta. 



Jag är ingen oljeperson, men just den här har en god, lite pepprig smak, och varje gång jag är på NK köper jag en flaska eller två. Nu kommer det ju att ingå i min nya diet, så bra att jag fick tag på den idag. 

Annars går min nya diet rätt mycket åt helvete. Igår hittade jag en chipspåse som var kvar sedan i söndags när Jonathan och Linnea var här, och idag åt jag en fantastisk stor och god blåbärsmuffins.

WELL. Nya tag i morgon. 

Solningen idag var lite längre än det brukar vara. Det började ju med typ 15 sekunder och idag var det betydligt längre. 

Igår var jag svinöm på en häl, men jag vet inte om det var en spricka eller inte. Jag satte i alla fall på ett hälplåster i går kväll, som fick sitta tills jag kom till solariet och efteråt kändes det rätt okej. Men det kommer nya fläckar trots sol och kortison, och jag har tappat kollen känns det som. Det är som det är. 




Inga kommentarer: