Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 21 december 2022

Det blev en så mysig dag igår.

 Jag åkte till Mall of Scandinavia, Jonathan anslöt (han bor inte så långt därifrån) och 3,5 timma senare hade vi ätit lunch och fikat och pratat och pratat och pratat. 

Innan han kom hann jag köpa det jag skulle. Jag hade varit rädd för att det skulle vara så mycket folk att garaget var fullt, men så var det inte alls. En kille sa att kunderna skulle komma först på eftermiddagen, och så var det nog för vi fick bord utan problem och det var inga större köer i butikerna. 

Idag har jag fullt upp. Jag ska handla mat (och Bingolotter till uppesittarkvällen, alltid, varje jul), jobba, tvätta och städa. Jag skulle gärna vilja redigera 15 sidor till innan jul för att klara halva manuset till nyår, vi får se hur det går. Jag kanske kan ta några idag och några i morgon när städandet fortsätter. 



Ska sätta på en bra film medan jag städar. Den här längtar jag efter igen. När man kan en film räcker gör det inget om man missar lite. 

Efter jag kom hem igår hade jag en öm häl igen, och i morse när det gjorde ont som saten att gå, fotade jag den (det är svårt att vrida foten så att man kan se annars) och såg att jag återigen har fått en ordentlig spricka. Så nu har jag satt på ett dyrt skavsårsplåster med bedövning och hoppas att det hjälper. Det gjorde det förra gången, men tror att den här sprickan är värre.

Jag behöver gå i butiken idag men annars kan jag ju mest vila foten. När jag cyklar hemma tar ju inte hälarna stryk, så det är ju bättre än att promenera just nu. Jag ska också går förbi apoteket och köpa sårtejt (heter det så?) som drar ihop sprickorna. Det var någon som tipsade om, och det låter ju smart.

Det är möjligt att det den här gången är mitt eget fel eftersom jag har filat fötterna. Det måste jag göra för att få bort hudlager inför solningen, men det kanske blev för mycket?

I alla fall. Jag vill röra på mig varje dag, det är viktigt för mitt psoriasis också tydligen, och just nu tycker jag tack och lov att cyklingen funkar finfint. Jag cyklar i sovrummet framför tv:n, och vips har jag suttit där och trampat i 15 minuter. 

Nu har jag solat 16 gånger och det börjar luta åt att det inte är en behandling som funkar. Det där måste man hålla koll på själv, hittills har ingen tittat på mina fötter eller händer. Jag hade inbillat mig att någon där skulle hålla koll men nä, så funkar det inte. 

Men jag ska gå kuren klar, (25 ggr) eller i alla fall fram till jag åker till Kanarieöarna. Sedan behöver jag en ny läkartid med min dermatolog. 

För övrigt undrar jag var min post har tagit vägen, jag har inte fått någon sedan mitten av förra veckan. Jag väntar på en bok och på Fjällbackabladet. 

Det var dagens uppdatering, mest för mig själv. Om ni visste vad ofta jag går tillbaka i bloggen för att hitta saker och ting. Häromdagen ville jag veta när Jonathans farmor dog och såg då att i februari är det sex år sedan. Hon var bara 71 år. Vi tyckte hemskt mycket om henne. 




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Lycka till med jobbandet!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, men det gick åt fanders :)