Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 februari 2023

Dag 13 i Mogan

Molnig dag, så jag har tillbringat mer tid ute än jag brukar göra, för de strålar som letat sig genom de kompakta molnen ville jag ändå åt. Jag tycker att mina eksem blir lite bättre för varje dag. Fingetopparna är krångliga men resten väldigt fint. Jag gick tillbaka och hittade bilder på mina händer som bara för ett par månader sedan inte var roliga.

När förmiddagens arbetspass i receptionen var avklarat gick jag på en promenad. Oerhört mycket folk i farten en sådan här dag, förstås.

Jag låg med kläder på, det var kallt och jag var rätt ensam. Så här soligt var det kanske i 15 minuter.

Det är galet gullig här.

Jag zoomade in bilden, och undrar vad det är för höghus långt där borta. Playa de Ingles, antagligen.

Något arbetspass 2 blir det inte idag, i alla fall inte än så länge, för jag har ägnat senaste timman åt att packa. Mätaren står på 23 000 och med det nöjer jag mig, det är ändå över målsättningen jag hade. Är det molnigt i morgon också kommer jag att skriva på förmiddagen i väntan på bussen som kommer vid halv tolv men jag är ändå nöjd med tanke på att jag kom igång först dag 4a. Och när jag checkar bussen nu ser jag att den tar TVÅ TIMMAR, och TIO hotell på sig till flygplatsen, så jag tror att jag istället tar en taxi. Det kostar 62 Euro, tar 45-50 minuter, och det känns som väl värda pengar.

BRA JOBBAT, ÅSAPÅSA

Två veckor har gått fort, men det känns lagom att åka hem i morgon.