Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 februari 2023

En dag med tillfälliga elavbrott,

 så jag jobbade ett tag, gav upp, jobbade igen, gav upp, lyckades skicka en faktura, och sedan slutade jag jobba för idag. Jag hann inte ens ett kapitel, men jag tar nya tag på söndag. I morgon ska jag träffa la familia, och då blir det inget jobb alls. 

När jag åker den här gången ska jag inte stänga av frys och kyl. Jag kommer tillbaka igen om sex veckor så det får stå på den här gången. Och så ska jag testa att lägga gladpack över vattenytan på toan, fick jag tips om idag, det ska ev hjälpa mot att vattnet dunstar (eller vad det gör). Tipset kom från hyresvärden som var här och plockade ned mina persienner. Jag ska googla och kolla. 

Annars ska det ju vara storm där ute, men av det har jag inte märkt någonting alls. Det kanske kommer att vina lite i natt, vi får väl se. 

Fortfarande inget översvämning i hamnen, i alla fall.

Det här är nytaget från webkameran som sitter där. Högvatten brukar betyda översvämning över hela kajen och gatan.




Hoppas att ni är okej och inte har drabbats negativt av stormen!




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Har inte märkt av den något särskilt. Skönt!

Åsa Hellberg sa...

Den blev kanske inte så kraftig som förväntat.