Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 3 februari 2023

Dag 7 i Mogan,

 och skrivandet går just nu STRÅLANDE. Jag snittar på över 2000 om dagen (eftersom jag redigerade de första dagarna kom jag ju inte igång förrän dag 4) vilket är över förväntan. Nu står mätaren på 10000, häpp! 

Just nu ser dagarna ut så här: frukost, promenad, skrivjobb i foajén (mål 1000 ord), rast och lunch, andra skrivpasset klockan 14 tills jag är klar med målet 2000. Idag skrev jag 2700 för att jag ville nå 10000.

I morgon ska jag få (betala för) massage igen, klockan 14, och då skjuts andra arbetspasset en timma framåt. Men det spelar ju ingen roll, såklart, det är ju bara jag själv som drabbas. I morgon ska jag ha hårskydd på mig på massagen. Jag tvättade håret i morse och vill inte ha massa fett i det igen, som jag fick igår. Jag tänker att jag sätter på mig en duschmössa. Smart va. Igår masserade hon hårbotten också, men det får hon låta bli i morgon. Jag kan inte tvätta håret så ofta. 

Idag är jag bra i ryggen, så det hjälpte nog att få massage, samtidigt som jag tog muskelavslappnande och alvedon. Men satan vad jag är öm efter henne nypor. Hon var grym. Sa att min rygg var sned, men det är den ju sedan min frozen shoulder. Och så sa hon att pilates är superbra för ryggen och rörligheten. Jag kanske ska ta fram någon sådan Youtube-video. Det var ju ett tag sedan det var på tapeten. 

Typ så, när jag tog Trollhättan rätt snabbt på På spåret. Jag tog det på 44an och 45an. Åkte ju den vägen bara häromdagen. 

Här kan man se SVT1 på tv:n, så då gör jag det ikväll. 



På väg till poolen. Jag lägger mig vid den längre bort, lättare att hitta en stol där.


Gågatan åt bergen sett.


Där nere vid vattnet åt jag frukost idag. 



Tjohoo.



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vad bra att du har flyt!
Trevlig söndag!

Åsa Hellberg sa...

TACK!