Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 16 februari 2023

Vägen via Götlaborg tog 6, 5 timma, typ.

Perfekt. Då var det ändå kö genom genom Göteborg.

Det är drygt 30 minuter längre än vägen över Karlstad eller Mariestad, för jag har en känsla av att jag aldrig har kört under 6 timmar någon av de vägarna, så Göteborg kändes bäst. Tror jag tar den vägen hem också.






Lunch


Promenad

Gråttgråttgrått från mitt fönster


I  morgon ska det bli oväder här, ORKANBYAR, så det passar ofantligt bra att stanna inne och jobba med redigeringen. På lördag tar jag ledigt för att träffa släkten, och sedan jobbar jag söndag måndag innan jag åker hem på tisdag. 

Idag har jag promenerat, hälsat på mormor och morfar och mina tanter på kyrkogården, lagat mat, fixat håret och föreläst för typ 70 pers eller hur många det nu var som kom till biblioteket. Superkul! Mamma och svägerska var där, och flera gamla kompisar. Och sådana som forskar om vår släkt, och lite andra härliga Fjällbackabor. 

Nästa gång jag ska föreläsa här är runt påsk, för SPF och släktföreningen, och då blir det minst 140 pers. Lokalen tar max 180 så fler får det inte bli. Då kommer jag också att stanna lite längre, tror jag. Jag får bra skrivro här, fick i somras i alla fall. 

Nöjd och glad. Jag har precis ätit köttbullar, färdiga, Dafgårds, och i dem är det vetemjöl. Det är ett undantag. Fortsättningsvis får jag göra dem själv, tror att det är svårt att hitta utan vetemjöl. Håll tummarna för att min hud inte reagerar. 


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Sådär grått har vi också sen några dagar tillbaka.
Vi ska också drabbas av blåsten. Har bokat in oss på en herrgård i natt. Bokat badtunna där i eftermiddag. Det kanske inte går, om vädret ställer till det. Då bör man inte vistas ute.
Njut av tiden i Fjällbacka!

Åsa Hellberg sa...

Det låter ju supermysigt!