Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 februari 2023

Dag 5 i Mogan

 Bra skrivdag. Tror att mätaren stod på 4700, vilket är 2400 mer än igår. Heja mig. Det är svinbra att ta första passet i foajén, det ska jag fortsätta med. Jag sätter lite extrapress med att göra det på tid. Bra grej, det där. 

Jag pratade med min förläggare på telefon, och vi pratade om tredje bokens utgivning, och jag sa att jag kommer att vara klar så att vi skulle kunna ge ut den tidigare på året än tvåan (som kommer den 27e juni). Det är bra för min hastighet att veta att det brådskar lite, och det ens kom upp var för att hon sa att få böcker kommer i januari februari, alla ska komma ut till sommaren eller hösten. 

Utmärkt för min serie. Jag har inget emot att trean kommer i februari.  Hon skulle fundera och så länge jobbar jag vidare. Tjohoo.

Jag har också tagit paus i solen (fint och varmt idag), ätit lunch på restaurang (kyckling och grönsaker) och arbetat ytterligare ett pass på balkongen. Just nu vilar jag min skuldra, som gör så ont. Jag vaknade av det i natt. Då hade jag legat på sidan och det är möjligt att sängen är för hård. Det kan förstås också vara att jag sitter annorlunda när jag jobbar. Men alvedon funkar, det är bara det att jag inte har lust att stoppa i mig det hela tiden. I morgon ska jag boka tid för massage, så får vi se om det hjälper mig. 

Och jag ska se om det finns övningar för just det på nätet. Helen tipsade om en stretchövning, och det är väl sådana jag behöver göra. Jag rör mig ju varje dag, idag är den enda dagen jag inte har gått på en långpromenad. Det känns som om jag behöver ta en tupplur innan middagen om en timma men ska försöka hålla mig vaken. En kopp kaffe, kanske? 





Restaurangen vid poolen. 11 euro. Fast Euron är dyr som satan. 12 kronor typ. 



Ungefär så, denna onsdag. Åtta arbetsdagar kvar. Jag borde klara 20 tusen, som är målet. 

Jag har det förfärligt bra måste jag säga.

Hejhej


Inga kommentarer: