Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 2 februari 2023

Mogan, dag 6

 Fortfarande fint väder, fortfarande fin fart i tangenterna. Nu står ordmätaren på drygt 7000. 

Idag gick jag till hotellets spa och fick massage. Det var så bra för mig känns det som, så jag beställde ännu en tid på lördag. Sedan är mina fickpengar slut. Jag ska ju vara försiktig i vår är det sagt, vi får väl se hur det går med det. Fast massagen ser jag mer som en investering är slöseri, om jag ska vara ärlig. Det är slöseriet som jag ska upphöra med, är tanken. Inga kläder, skor och väskor. 



Det går en promenadstig snirkligt upp för berget. Det ska jag INTE gå.


Mitt fina hotell


Spa-meny



Det är bara jobb, en stund i solen och mat som gäller för mig här. Idag har jag inte tagit en promenad, för jag tog SPA-tiden då istället och fick därför jobba längre. I morgon går jag igen. Det är så himla nödvändigt. 

Typ så, denna dag när jag har testat att äta ÄGG. Jag är pyttelite orolig för det, men än jag har inte märkt någon reaktion. Det är dock en sådan produkt som kan visa sig på huden, så de närmaste två dagarna ska jag inte äta något nytt alls för att se om ägget visar någon reaktion. Hoppas inte, för jag älskar ägg. 

Bröd och mjölk kommer jag att testa först när jag är hemma igen. Mjölk i form av yoghurt. Grädde vet jag ju att magen reagerar på. Däremot inte matlagningsgrädde och då tänker jag att det också kan vara den högre fetthalten som är problemet? För den feta grädden reagerar jag på även om jag äter den laktosfria varianten. Men inte varje gång, och det gör det onekligen lite tricky. 

JAJA, det är en senare fråga. Nu ska jag kamma mig och äta middag. 





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så fint där ser ut. Massage är lika bra som promenaden, fast på lite annat sätt.

Åsa Hellberg sa...

Ja, eller hur. Och den här var verkligen bra!