Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 25 juni 2023

Det är verkligen inte första gången jag sjuk i samband med en resa till Cypern.

De tidigare gångerna var jag där när det bröt ut. Ett år var mamma och jag där i två veckor, och jag var sjuk i en av dem.

JAJA, som vi säger i Farsta, det kunde varit värre. 

Jag måste jobba, det är det värre. Men jag tror inte att jag klarar det idag heller.  Febern är hög, det är främst det. Det sitter en feberklump i pannan och det är inte skönt att sitta upp då. 

Att rösten fortfarande är borta spelar ju ingen roll i det här jobbet, tack och lov. Men jag får ta ta alvedon om en halvtimma, har jag tur piggar det upp ett par timmar och jag kanske kan kolla lite var jag är i manuset i alla fall. 

Däremot klarade jag att duscha, fy satan vad skönt. 

Allt är avbokat på tisdag i alla fall, böckerna kommer hem för signering som jag hade hoppats - och Allsången får jag kolla på tv:n. Kompisen jag skulle fika med får jag fika med en annan gång. 

Där har vi det, sjukstuga i Farsta. Roligare än så blir det inte idag.



Jag ser Nanny på trean



Inga kommentarer: