Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 26 juni 2023

Rapport från sjukstugan

 Varning för helt MENINGSLÖST INLÄGG!


Jag borde åka och hämta paket, men det känns inte som om jag orkar än. Jag hade hoppats på att vara pigg idag, men det är som igår, 37,8 i morse, så varken bättre eller sämre. 

I natt har jag hostat (vilket säkert bidrar till att jag inte är särskilt pigg) och det är ju precis så det brukar vara i förkylning, hostan kommer på slutet. 

Konstigt nog är jag NOLL snuvig, det sitter bara i halsen. Men inte ont i den längre, så det mesta går nog åt rätt håll. Rösten är fortfarande helt kass, men jag kan ändå låta nu, det kunde jag inte i förrgår då rösten var helt borta. 

Jag har i alla fall satt ihop en lista med bokinstragrammare som ska få läsa min nya bok och recensera,  och böckerna till det kommer hit i eftermiddag för signering. 

När jag har ätit (kyckling, sötpotatis och sallad med väldig god Åsadressing som jag gör på olivolja, äppelcidervinäger, västervikssenap och sesamfrön. VARSÅGOD!) ska jag göra om planen för mitt manus, för nu är det dag 3 utan jobb och det måste jag ta igen på något sätt. Sedan tror jag att jag ska sova en stund.  

Där har i det, planen för sjukdag 4. Bättring, men inte bra. 

(Det var någon på insta som hade haft exakt samma grej, det tog en vecka att bli bra (rösten kan ta ännu längre), så det låter ju super om det är så för mig också.)



Kolla bästa Wahlgrens värld




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Samma med våra midsommargäster så verkar vara något som går lite varstans. Krya på dig!

Åsa Hellberg sa...

Vad märkligt! Tack!