Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 juni 2023

Tänk om det börjar brinna i min lilla skog.

 Den är ju precis utanför balkongen. Vi är många som har lägenheter år det hållet och förmodligen skulle vi bli utrymda direkt, skulle jag tro. Vi pratar ju bra en meter eller två. Området med skog kanske är en fotbollsplan i storlek, typ? Jag ser hur torra topparna är, de är bruna på ett sätt jag aldrig lagt märke till tidigare. 



Dagens sjukstuga är kanske aningen bättre än igår, men jag är så förtvivlat trött. Och man känner ju när man är frisk, och det är jag inte.

Jag vaknade tidigt, pga toa, inte hosta, vilket ju är positivt, och då hade jag sovit i fem-sex timmar, max. Sedan somnade jag om i soffan en pyttestund, jobbade med manus en stund (650 av de 2000 som är målet) och nu är jag svintrött igen. Överväldigande trött. Så jag ligger i soffan, ska dricka te och sedan somna om, har jag tänkt. Jag får ta den här dagen i etapper. Sova och jobba, det är så det får bli känns det som.

Fortfarande högst oklart om jag kan åka till Söderköping i morgon. Just nu, nej, men saker kan ju ändra sig till dess.

Fredag. Jag har spelat på Eurojackpot. Om jag vinner skulle jag vilja åka på Europaturné. 1 september till 15 oktober, typ. Fast det kan jag ju drömma om, bara, för det är mitt i redigeringen av det jag skriver just nu. I så fall måste bila och stanna ett tag, och det är jag inte så sugen på. Jag vill åka från land till land, stad till stad.

WELL, vad är väl en trip genom Europa? Kanske bara vansinnigt trist. 

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Eurojackpot… har alltsomoftast noll rätt där😮‍💨Krya på dig!

Åsa Hellberg sa...

Jag hade ju fyra plus en, för något år sedan eller två. Vann 17 000. Helt galet. Men har nog spelat upp de pengarna snart :)

Eva-Lotta sa...

Det var inte dåligt!