Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 juni 2023

Jag ska be att få klaga!

Det här är segaste historien någonsin, och jag tänkte i morse på att de två högeffektiva veckorna på Cypern hade varit mer effektiva hemma, eftersom jag nu har tappat 10 000 på mitt mål. Hade jag stannat hemma hade jag också haft en högsommarsol ute, istället för att sitta inne och svettas/frysa/svettas/frysa.



Kommer sval luft utifrån just nu, men snart är det hundra grader och jag har NOLL lust att sola. 
 

Det kanske är ett straff för att jag flög!

Igår blev det inget jobbat, men idag har jag inget val. Jag har tagit alvedon som inte riktigt har kickat in än, har lock för örat (men bättre än värk, såklart), hostade så att jag var tvungen att kliva upp 2.30 och göra te med honung (som jag upplever hjälper), så pigg är jag inte. Rösten är lite bättre men jag låter bedrövligt. Bra i alla fall att hals och lungor kollade igår. Det är därmed övergående, bara seeeeegt för en människa med speed i kroppen.

MEN, om jag bara kan jobba idag blir jag nog gladare. Målet är 1500, så att jag passerar 50 tusen. 

På lördag fyller en av mina bästa vänner (jag har flera jag kallar bästis) 60 år och jag ska åka till Söderköping på fest. Jag vill så gärna göra det, men det går ju inte om jag inte är BÄTTRE!

Releasen igår passerade bara utan stor grej, jag fick superfina blommor av annan bästis (Simona) och förlaget, vilket nu pryder mitt lite röriga hem. Idag ska jag gästa Feelgoodfredag på Facebook (kom jag på NU) och tänkte prata lite research (kom jag på NU), för att göra livegrejer som jag först tänkt när jag fick frågan funkar verkligen inte.

Och så hade jag glömt att jag har beställt mat från MATHEM, som kommer mellan 1 och 3, och det gladde mig när jag fick sms:et om det. Bra gjort, Åsa. Mer Piggelin till frk Hellberg. 

Det var det, dagens klag, och jag har verkligen inget riktigt att klaga på. Ni fattar. 

Inga kommentarer: