Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 juni 2023

Det gick oerhört smidigt i natt.

 Jag vaknade halv tolv, väckarklockan stod på halv ett, men då kunde inte jag somna om så jag klev upp efter i alla fall tre timmars sömn, typ, gjorde hamburgare och min osötade lingonsylt och drack 2 koppar kaffe. 

Som jag hade planerat backade jag ur garaget klockan halv tre och det tog exakt 50 minuter till Arlanda och där var det ingen väntan någonstans, så när jag hade checkat in bagaget och passerat säkerhetskontrollen, var klockan bara fyra. 

Vi åkte ungefär på tid, en kvart sena typ, och landade exakt fyra timmar senare. Bussen tog kanske 1.10 och sedan var jag framme. 

Idag har jag inte gjort ett dugg förutom ätit, sovit och tagit en promenad.




Nu ska jag smörja in mina ledsna händer rejält händer och dra på mig engångshandskar över så det blir en riktig inpackning.

Hejsansvejan. 

Inga kommentarer: