Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 23 juni 2023

Midsommarresa till Kolmården

 och jag petade i mig alvedon innan jag åkte eftersom jag kände något i luftrören, lite trångt liksom. Ont när jag hostade och ont i kroppen. Ingen feber, och för Jonathan och Linnea var det ingen fara att jag inte var hundra.

Men det gick bra, vi kom iväg när vi skulle och mös med lunchutsikt över Bråviken, såg på djuren och åt isglass.

När vi sett Elefanterna och Surikaterna började rösten trassla rejält och när vi körde ut ur Nyköping var det adjöss och goodbye totalt.  









Jag har tappat rösten några gånger, men nu var det länge sedan. Det är obehagligt att inte kunna prata, jag kan knappt väsa. 

Så istället för den trevliga middag jag skulle bli bjuden på hemma hos Jonathan och Linnea, släppte jag av dem vid Älsvjöpendeln så jag kunde åka hem. Nu har jag ätit, ska dricka varmt kaffe och sedan vila resten av kvällen.  Jag är rädd för infektioner, främst bakteriella eftersom de kan utlösa ännu mer psoriasisutslag (halsfluss är supervanligt), så jag önskar att det bara är ett litet skruttigt virus.

Hoppas hoppas att jag är bättre i morgon. Jobba kan jag ju göra även om jag är hes. 

Önskar er alla en finfin helg!