Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 24 juni 2023

Jag får verkligen inte fram ett ljud.

På sin höjd får jag ur mig väsljud. Det är så obehagligt!!



Och på tisdag ska jag till förlaget och signera böcker, träffa en kompis och fika, äta middag med Carina innan Allsångspremiären och sedan SJUNGA! 

Jag tror inte att rösten kommer tillbaka så snabbt. Jävla skit. I morgon måste jag avboka, för de jag ska träffa måste ju få chansen att ta med någon annan. 

Förlaget får buda hem böckerna, jag signera och skriva adresser här hemma, så får de hämta igen. Det funkar ju, tack och lov. 

I morgon kommer Mathem med en leverans. Jag känner mig faktiskt sjuk, även om jag inte direkt har någon feber, så någon skit är det ju, och då vill jag verkligen inte åka och handla. Huvudet är tungt, halsen förstås svintjock och jag har ont i kroppen, typ. Ingen hosta tack och lov.

Så här borta har min röst aldrig varit, och jag har funderat på var jag blev smittad och det måste ha varit på planet hem från Cypern i måndags där 30 gymnasieungdomar satt runt om mig och hostade konstant. 

Jag har ju inte träffat en människa sedan dess. Och inte innan. 

Så. Inget av det här är någon fara om det inte blir värre, det som är problemet är mitt MANUS! 

Jag klarar det om jag "bara" är sjuk idag, men jag måste jobba i morgon. Och om jag ställer in tisdagen kan jag jobba då istället. 

Förlåt ensidigt inlägg men det brinner ju i min KNUTAR!

Nu ska jag ta Alvedon, tjohej.