Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 7 juni 2023

Skrivdag 2 på skrivresan.

 Jag fick ihop det jag skulle igår, tjohej. Målet var satt till 2000 och idag är det högre, 2500. 

Igår funderade jag på hur jag ville dela in dagen, men tror att jag ska köra på nu på förmiddagen så mycket det bara går, och när jag sedan kommer ut får vi se. Jag struntar i frukost eftersom jag ändå inte är hungrig, utan tar lunchen direkt när jag kommer ut sen. Igår åt jag på stranden, det funkade finfint.

Jag badade ett långbad igår, upp och ned upp och ned i kanske 30 minuter, samtidigt som jag promenerade, men det var allt igår. Får se hur det blir idag. Det känns redan nu att det är varmare ut än igår.

Här finns ju A/C så det går ingen nöd på mig inne. Solen ligger på balkongen men jag har dragit för. I eftermiddag, när det är skugga, är det superskönt att sitta där. Det gjorde jag igår, och jobbade superbra. 



Här sitter jag!

Så allt är tippetopp (rummet, ett vanligt hotellrum, med kaffekokare och kylskåp, är superbra, jag sover som en stock!) utom maten, som knappt är ätbar faktiskt. Kall och torr. Men jag kan gå till mitt och mammas gamla hotell och äta kollade jag igår, och sedan finns det ju tusen restauranger till att välja bland. Jag betalade 1700 för frukost och middag, och det var ju lite slänga i sjön. Men så kan det bli. Någon morgon kanske jag är hungrig och då ska jag äta JÄTTEMYCKET!

Där har vi det. Bäst följer man förstås min resa på Instagram!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Låter mestadels bra. Surt med maten bara.
Skriv och njut!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!