Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 juni 2023

Om 20 minuter ska jag vara i foajén.

 Jag betalade min nota igår så allt är klart, bara att lämna in nyckeln.

Jag försökte se på Arlanda avgångar om mitt flyg gick i tid från Stockholm, men av någon anledning fanns det inte med på Swedavias avgångar, men jag hittade det på en flighttracker och det har gått i tid, plus typ 10 minuter.

Min summering är 25 000, inte 26 som var toppmålet. men 25 är fantastiskt bra. Jag har inte var ledig en enda dag, utan jobbat på utan det där superflytet jag kan få emellanåt. Men har läst igenom för att ändra detaljer jag har ändrat på under vägen, och det märks inte över huvudtaget vad som är skrivet under lite mer kamp. Det vet jag sedan tidigare och det är var en lärdom för mig att se att inspiration är kul när de infinner sig för det går så himla snabbt då, men den är långt ifrån nödvändig för att få ihop ett manus.

Typ så, denna måndag när jag ser fram emot att komma hem och sova i min säng. I morgon fortsätter jobbet samtidigt som allt ska tvättas. Jag tar ju hand om all tvätt i min lägenhet, så det brukar ta några dagar innan allt har torkat, men jag har ingen brådska. 

Jag är hemma i nästan prick 3 veckor framåt. Ska två gånger till Östergötland: midsommar och 1 juli, men all övrig tid spenderas i Stockholm.

Kul grejer utöver det: jag ska på Allsångspremiär den 27e juni (med Carina förstås), det är min releasedag och före Skansen ska jag till förlaget. Den 8e juli ska jag se Elton John. 

Det kommer att bli en minutiös planering, och som vanligt ser jag förstås fram emot det!



Hej hej.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du kommer hem utan förseningar!

Åsa Hellberg sa...

Allt gick precis som det skulle, tack!