Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 oktober 2018

Jag bestämde mig efter gårdagens inlägg,

och drog bara timman senare.
En natt i Örebro, och det var ett lysande beslut att göra så. 3e fredagen på raken som jag sover på hotell, men det var det värt.

Nu har jag kört 25 mil hem och hade sällskap av killen som föreläste före mig, och vi babblade om allt möjligt hela vägen vilket gjorde att resan gick väldigt fort.

Att köra 50 mil är uttröttande som tusan, förra helgens 100 mil fre-lö kändes i flera dagar.
Nu är jag pigg nog att jobba i morgon. Det hade jag inte varit om jag hade åkt i morse och haft 50 mil i kroppen.
Jag ska komma ihåg det här till nästa resa.

Den går till Borås, där jag ska sova en natt. Men då åker jag tåg.
Nästa bilresa är till Sälen den 3e december och då sover jag borta två nätter. En innan och en efter de dubbla föreställningarna.
Jag hoppas att jag har haft råd att köpa en ny (begagnad) bil till dess.
Håll en tumme!

NU ska jag bara surfa och titta på tv. The split går på svt ikväll. Sån jäkla bra serie!

6 kommentarer:

Anne sa...

Gillar också serien The split. Jag gillade din bok Ett oväntat besök jättemycket 👍 sträckläste den, var lätt att fångad av och svår att släppa. Kommer att sakna den ikväll.

Åsa Hellberg sa...

Åh, tack Anne, vad glad jag blir!!

Eva-Lotta sa...

Bra beslut med hotellet. Håller tummarna för bilen!

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, tack!!

Simona sa...

Och jag OGILLAR The Split, stör mig som sjutton på den, så olika det ändå kan vara.

Åsa Hellberg sa...

Simona; haha, jag är glad så länge du inte HATAR.