Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 3 oktober 2018

Mitt hår.


Kapitel 2:
Jag äter ju priorin sedan ett tag tillbaka och vet inte riktigt om det hjälper än, vi får väl se när den första kuren på 3 månader är över. Då borde det, om det fungerar, ha kommit små nya strån. 
Jag försöker hjälpa mitt hår och hårbotten genom att inte tvätta mer än var 5e dag (tidigare varannan). Det är helt nytt, svårt, men jag märker att håret håller sig fräscht en dag extra även om dag 4a känns förfärlig. Jag håller ut så länge jag inte behöver umgås med någon. 
Lite torrschampo och tofs funkar utmärkt för affären, promenaden och spegeln hemma.

Nu är det nytvättat och då hade jag inte tvättat det sedan i fredags morgon innan jag åkte till mässan.

Idag är det jobb hela dagen. Först med manus och sedan med röstproverna till Laholmsflickan.
Tjoho, jag älskar mitt jobb!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Jag har också vant mig av med att tvätta håret för ofta. Använder du mousse? Yngsta som har typ din längd, upptäckte att håret håller sig minst en dag extra om man har det.