Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 14 oktober 2018

Söndag och jobb.

Min deadline för ungdomsmanuset är i morgon kväll.
Sedan tar jag ledigt och städar på tisdag (har ett evenemang på kvällen), innan jag går på första redigeringen av Flanagans på onsdag. Jag har inte fått detaljerna än från Teresa, men tillräckligt för att börja titta på om jag själv ska ändra något. Manuset är strukturerat så att jag faktiskt kan flytta runt delar av det och det tänker jag titta på först.
Och vilka nya kapitel som behövs.

Det ska bli sååå roligt efter en rätt tung redigering av ungdomsromanen.

Men även Flanagans brådskar lite. Jag tror att jag har fram till 1 december på mig.
Det ska nog gå.

Tjohooo.
Jag har verkligen världens bästa jobb!

Inga kommentarer: