Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 15 oktober 2018

Jag gick 8,5 kilometer igår.



Och var helt slut när jag kom hem.
I London gick jag i 2 mil och var pigg.
Skillnaden är väl att där fikade vi, åt lunch och hade sällskap av varandra så att man glömde att man var trött kanske.
I alla fall.
Bra promenadväg från mig via vattnet till Gullmarsplan, över bron till Skanstull, ned vid Eriksdalsbadet och sedan utmed vattnet genom Tantolunden över Liljeholmsbron och tillbaka hem.

Idag är det jobb igen. Sista dagen med ungdomsmanuset för den här gången.
Usch, det har varit kämpigt. Jag har tagit bort massor. Massor!
Men jag tycker om det. Det är en enkelt berättad historia utan en massa sidorspår som jag brukar ha med. Redaktören föreslog mer av det, men jag tänker hålla mig till enbart en story. Den är stor och viktig nog tycker jag.

I morgon städ och på kvällen bokprat på ett event med Bonniers bokklubbar.
Simona Ahrnstedt, Christofffer Holst, Katarina Bivald och jag.

Det var det.
Måndag.
Bra dag så här långt.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vilken fin promenad!