Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 12 oktober 2018

Nytvättat fluff


Jag kämpar ju med att vänja det vid att inte tvättas så ofta som tidigare, och jag har gått från varannan till var femte dag. Dag tre tar jag i torrschampo, och med det uppsatt klarar jag mig fram till tvätten.
Om jag har slutat tappa hår vet jag inte riktigt, tror kanske att det är lite bättre. Vi får väl se om några veckor när första kuren med Priorin är klar.

Nu är det jobb. Tio sidor idag för resten tänker jag göra på söndag och måndag. 
Jag kommer att få tillbaka det en gång till innan det går till korr så det är ingen fara på taket om inte allt är perfekt.

Typ så.
I morgon Askersund. Det ska bli 20 grader ute. WTF! Ge tillbaka min höst!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Älskar att det blivit Brittsommar!