Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 augusti 2022

Är det inte sjukt att politiker inte pratar om

 vård och omsorg (Stockholms region sparar miljarder varje år och passar samtidigt på att sparka läkare, som istället blir stafettläkare för tusentals kronor mer per dag som regionen får bekosta. Men hey, de slipper anställa!) Och jämställdhet, klimatet, mäns våld i nära relationer, skolan, utanförskap, integration, arbete. Varför pratas det inte om det?

För sanningen är ju att de allra flesta i Sverige faktiskt inte drabbas av gängkriminaliteten, däremot allt annat. 

Alla partier är populister just nu, tänk om någon kunde presentera en plan för Sverige som faktiskt handlade om det som rör allas vardag. Det kan inte bara handla om brott och straff och invandrare. När man föreslår språktester på tvååringar, adhd-tester på femåringar i områden politiker har valt att se om kriminella (istället för något man vill rusta upp och satsa på) har det gått så långt att jag blir illamående.

SD har alltid fått mig att kräkas, men att de andra skulle hänga på deras retorik i så hög grad hade jag väl aldrig trott. 

USCH!

Idag ska jag och Hyndan åka till Linköping, tjohej för det i alla fall!



Inga kommentarer: