Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 augusti 2022

Sockerdricka i kroppen,

 men har jobbat i alla fall. Sedan sov jag nog en timma, typ, och nu ska jag äta. Möjligtvis drar jag på mig en tröja och går ut i fem minuter, men jag är mer sugen på att bara ligga ned en sådan här dag. De återkommer ju med jämna mellanrum, de där dagarna. Jag har inte en aning om varför, det bara är så. Från hög energi igår, till platt fall idag. 

JAJA, det är bättre att bli sockerdrickig idag än i morgon för då är det Forumfest på Rosendals trädgårdar. 

Nu har jag precis ätit middag och känner mig lite piggare igen. Men någon serie 2 blir det inte idag, om nu inte ALL energi återvänder senare. 

Jag ska lägga mig i soffan och fundera på hur jag ska klä mig 1. i morgon kväll och 2. på torsdag i Västervik. 

Typ så, när dagens sista kopp kaffe har serverats av den utmärkta personalen här hemma (en personal som också skulle behöva röja lite mer, men det jobbet verkar ha stannat upp). 



Bästa koppen att dricka kaffe ur kommer från H&M

Tjohej!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du piggnat till nu. Visst är det konstigt det där med favoritkoppar! Det är godare i vissa.

Åsa Hellberg sa...

JA, vissa går nästan inte att drick ur, de med den här former ger fantastiskt gott kaffe.