Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 12 augusti 2022

Jag drar ett djupt andetag,

 och hela helgen tänker jag vara ledig för att jag behöver det. Hade det regnat skulle det se annorlunda ut, men nu ska det ju bli superfint, alltså tar jag cykeln och drar till en badstrand och djupandas. Ev går jag igenom siffror inför nästa veckas deklaration när jag kommer tillbaka till lägenheten. På söndag ska jag göra lite research och därefter packa, så städning och sifferpill får jag ägna mig åt i morgon. 

Hem till Farsta på måndag, och på tisdag och onsdag måste jag momsdeklarera. På torsdag ska jag till Linköping, men jag hinner jobba på förmiddagen. Det är redan klart att jag missar månadens mål, men jag måste i alla fall komma upp i 50 tusen. Det är GAS som gäller. Men jag älskar´t, så det är bara att köra på i en aning högre takt. 

Den här kvällen, efter trevlig signering i Uddevalla, onlineintervju och lite dataassistans till mamma, tänker jag kolla på Tilde och lägga mig när jag är trött. 



Bra vecka här för mig! Älskar min lägenhet (och CYKEL!)


Fast idag var det NÄRA att den tå rök i köket. Kniven borrade ned sig rätt bra i golvet.


Bra dag, när min Jonathan firar sin födelsedag på Mallis med Linnea. De verkar ha det toppen! 
Jag har inte sörjt att jag inte träffar honom idag, jag låter helt enkelt bli att tänka på att det är första födelsedagen av hans 28 år som jag inte är med. 


Linnea blåste ballonger och gömde vid sängen på Mallis och idag vaknade han i mitt havet. Superhärligt!


Inga kommentarer: