Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 augusti 2022

Bra dag.

Inget skrivjobb, däremot utlottningsutskick av böcker från Sveavägen. Ibland så skickar man enbart till bokbloggare, men jag har vid något tillfälle också skickat till följare som har varit intresserade, och det har funkat lika bra. Bokbloggarna blir översvämmade av böcker, och läser dem kanske ett år efter de har kommit ut, om alls.  Det är en stor kostnad involverad, och det gäller att den spenderas rätt tycker jag. OM man ens ska skicka ut böcker som kostar en hel del måste de landa rätt, läsas i rätt tid och "bedömas" med mer än åh vad dålig eller åh vad bra. Som den här från Goodreads som inte säger ett dugg; 

"Lite för tunn i sina beskrivninga men jag kommer att läsa nästa bok också"


JAJA. 


Snudd på för varmt klädd, men det var svalt i bilen. Väskan är en Cavalli (class) som ofta kommer fram när jag ska till förlaget, den slukar massor. Inköpt på Larnacas flygplats för några år sedan

Efter det jobbet tog jag mig en promenad på stan, åt en macka på NK där brandlarmet gick och jag fick knata ut utan att ha fått i mig kaffet. Sedan gick jag runt lite (jag är sååå sällan i stan), åkte och handlade mat i Haninge på mitt stora Ica och sedan har jag rensat lite kläder här hemma (det ska bli mer av den varan), kollat bostadsrätter (på Hemnet. Främst Västerås) och ätit mat: kyckling och blomkålsris/tomater/paprika i ugnen med beasås. (Jag hade köpt vitlök, men orkade inte göra en vitlökssås som tar exakt 1 minut).



Ny solglasögon. Det tar en stund att vänja sig.



Där har vi det. Måndag i förorten. 



Den avsminkade sanningen



Inga kommentarer: