Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 maj 2023

12 000.

Bra start. Det här ska ju bli en upptempobok och jag försöker hålla det så långt det går. Men jag måste verkligen tänka till för jag har ju skrivit mer drama de senaste åren, och det är annorlunda att skriva den här. 

Det är kul, bara 6/7e delar kvar. Heja mig.

 Hur det blir nästa vecka vet jag inte än, det beror på hur det går att korra. Jag räknar med att i alla fall ha kontakt med manuset, och når jag till 15 000 är jag nöjd. 

Sedan har jag sju veckor kvar till deadline. Det BORDE gå. Om jag gör det jag ska, står på benen och arbetar oförtrutet kan jag till och med vara ledig en dag i veckan.  Tjohoo.

I morgon är en sådan ledig dag, eftersom jag inte tror att jag får tillbaka korret förrän senare på dagen. 

Tjohej på det. Trist och redovisande blogg igen, som alltid när jag skriver på något nytt.  



Tjejen som föll överbord, med Goldie Hawn. Den håller fortfarande. 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du jobbar på bra 😊 bra för oss läsare🤭
Glad måndag!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma!