Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 maj 2023

Jag kan inte påstå att jag har någon direkt jetlag,

 liiite tröttare så här dags än vanligtvis, men inte alls som jag var förra gången. 

Jag drabbades inte när jag kom till USA heller, och det kändes också skönt för då var jag ju igång direkt. Jetlag, för er som inte har haft det, är en slags seeeeg trötthet som inte alltid kan sovas bort. Det är en märklig tröttkänsla bara. 

I morgon, när jag har jobbat klart, ska jag sätta mig och jämföra priser på tv/bredband och mobil. Just nu betalar jag 599 kr för bredband i Fjällbacka per månad och det tycker jag är alldeles för mycket med tanke på att jag bara är där då och då. Där har jag inget tv-utbud, utan bara bredband. 

Än så länge går i alla fall korrläsningen som den ska. Den här boken blir typ 325 sidor, och jag har 210 kvar. Idag gjorde jag 60, trots att jag inte började förrän sent (eftersom jag var i stan på möte på förmiddagen och sedan gjorde mat och solade innan jag började jobba). Jag är sämsta korrläsaren i världen, däremot bra på att hitta sådan jag vill ÄNDRA. Texten är satt nu i sitt rätta format, och det gör att jag ser saker jag inte sett förut. 

Där har vi det. En blåsig dag i Farsta, i alla fall på min balkong. Men det funkade att sola, det är det viktigaste. 







 

2 kommentarer:

/nina sa...

Kan tipsa om att 3 har ett mobilt abonnemang (som iof kräver en router) som kostar 18 kr i månaden och sen ökar kostnaden om och när man använder det. Maxpriset per månad (fri surf) är typ 300.

Åsa Hellberg sa...

Tack för tipset!