Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 14 maj 2023

Korr 1 skickar!

 Morgondagen är manusfri, men sedan är det fullt ställ igen. Ny bok ska börja skrivas på tisdag och dagarna fram till korr 2 anländer. 

Jag kollade nu, och i förra årets korr 2 hittade jag 108 grejer jag ville åtgärda. Man ser det annorlunda i pdf-format än i woed. Det jag skickade nu hade 380 påpekanden. Smågrejer och meningar jag ville förändra. Inga stora strykningar, men väl en mening här och där. 

Resten av den här dagen ska jag SOLA (vad? Ska du? Idag igen? JA!) och lyssna på ljudbok. Just nu Mattias Edvardssons senaste. Han har en fram och tillbakaberättarteknik som är intressant, tycker jag. Man lär sig massor av andra författare, så är det verkligen.

Idag är jag galet trött, nästan bakistrött, och jag är rätt säker på att det beror på 

1. sen kväll såklart, även om jag åkte hem från Jonathan när omröstningen började var jag vaken till minst 1. 

2. Jag åt godis igår. (M-kulor, Chips och vegans glass). Med mitt låga sockerintag (i princip obefintligt) reagerar kroppen på det.

Men jag lyckades i alla fall slutföra korrandet, vilket ju är störtbra. Om jag är trött resten av dagen spelar ju ingen som helst roll.





Fem år sedan på väg till Cypern. I morgon åker hon till Mallis med sin väninna. 


Nu ska jag äta ett par hamburgare, sedan lägga mig i solstolen. Tjohoo

Inga kommentarer: