Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 maj 2023

Bra dag, jag har ungefär 400 kvar att skriva,

men det gör jag på ren vilja. Jag ska ta en kaffe, det känns som om det behövs så här dags. 

Idag var det fint väder och då avbryter jag arbetsdagen i ett par timmar. 

Idag fick jag med fötterna också, men min balkong är inte så djup att jag egentligen kan sola annat är överkroppen, alltså får jag ligga på magen på golvet och liksom vifta med fötterna mot solen. Jag såg igår att jag har fått nya utslag på min stortår, och det gör mig så himla ledsen. Just där hade jag det som barn, och på fotknölarna, knäna och armbågarna. Just där brukar det gå i skov. På armbågarna kommet det och går just nu. 

Igår köpte jag mer fotsalva, för det svider liksom under fötterna när jag går upp på morgonen och jag vet inte riktigt varför. Det känns inte torrt direkt, bara svider som om jag har baddat huden med typ aceton. Och så tappar jag skinn. Och får hälsprickor. 

Där har vi hela härligheten! 

JAJA, jag kämpar på. Nu när jag är klar för idag snart, ska jag göra en handinpackning med plasthandskar över. Datorn blir kletig av all insmörjning så ju mindre jag gör det under skrivpasset desto bättre, men det hjälper ju inte händerna direkt, bara datorn. 



Hej hopp!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du får rätsida på fötterna, det är ju inte så kul att ha ont under dem.
Tyvärr har jag inga tips, du provar ju dig fram.
Har inte heller möjlighet att erbjuda ett lån, som här ovan🥴

Anonym sa...

Urtrist med besvär med fötter och händer 😢 Man blir ju så "passiv" när de inte fungerar! Ännu värre för dig att inte kunna skriva dina fantastiska romaner pga ömmande fingrar. Jag lider med dig ❤️
Har du provat Footmender? Kladdigt men effektivt på mina hälsprickor 👍
/ Carin