Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 28 maj 2023

Jag har köpt några klänningar i mina dagar.

 Några har varit bra, andra har jag använt en gång.

När jag bläddrar hos mina favvisnätbutiker ser jag vad ögat fastnar vid. Det är färgexplosioner, volanger och sånt elände som jag ALDRIG mer ska köpa (påminn mig gärna ...) Jag tror alltid att jag är en hippie, att den stilen klär mig, men det gör den inte. Jag ser bara ännu äldre ut. 

Den här kanske inte är hippie, just, men ni fattar. Den här klickade jag NÄSTAN hem, innan jag insåg att 1. kvinnan som bär den är 185 och smal.
2. Även om den passar mig, 167 med former, blir den hängande. 
3. Orka skicka tillbaka

Jag ska ju på 60-års fest 1a juli och har redan börjat tänka på kläder (det gör man om man är som jag) och det jag har kommit fram till är att klänning blir det inte. 

I New York köpte jag ett tvådelat set på Zara, en vit skjortblusgrej och byxor i samma material (som inte finns på Zara/EU).  Jag har skickat efter en så söt väska jag kan ha till (en billig sommarväska med blommor på). 


Fast jag ska inte visa magen utan ha ett linne under. Den är lång bak. Så snygg! Tänk stora örhängen som enda smycke. 





Söt, eller hur? 400 kr, typ, på  Zalando. 

På onsdag ska vi fira Linnea och då tänker jag att min marinblå jumpsuit passar finfint. 

Inte en volang så långt ögat når. Bravo Åsa!

Yes, jag är ledig idag och tänker inte ett dugg på jobb, jag ska bara skriva in en liten sak i Bok 20. I morgon början speeden mot 15 juli. 

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Mycket ser snyggt ut på bild. Värre när man själv får på sig det…

Åsa Hellberg sa...

Ja, eller hur!

Åsa Hellberg sa...

Fast den vita är snygg även om en vanlig kropp, faktiskt. Benen på byxorna är långa med med klackar funkar det.