Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 augusti 2023

Det här är Selma Orvegård Hellberg (OH), en vecka gammal i morgon!


Hon kommer till oss i början av oktober då hon är 8 veckor, och vi ska hälsa på henne om 5 veckor. 
En brunröd Havapoo, som vi blev så förtjusta i alla tre. Nu är vi alldeles ystra!







Jag måste dock göra klart min momsredovisning innan jag kan ägna tid att googla hundägande.  
Men jag ska till Jonathan sen, vi ska fira hans födelsedag bara han och jag, och då blir det ju mer hundprat såklart!

Hurra, och välkommen fröken Selma!

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Vad roligt med en vovve i familjen! Det blir en lång väntan till oktober. :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, men det går nog fort, Det är fullt upp innan dess, känns det som.