Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 23 augusti 2023

Nu har jag kommit på att jag förstås

 behöver fler garderober. Inte för att jag inte ska rensa, utan för att jag behöver få bort det som idag är i öppna utrymmen som för en valp bara är att hugga tag i. 

Jag behöver flytta tillbaka två garderober dit de stod från början (och sätta på de dörrar som finns i förrådet), och i det utrymmet som blir i hallen av den flytten ställa in en eller två nya. 



Ni fattar ju hur en valp skulle älska de här öppna garderoberna. Tänk om den skulle ta tag i min FINA KAPPA! Här vill jag då ha två nya garderober med dörrar. Tyvärr, för jag gillar den öppna känslan, men tänker att jag kanske ska ha två med speglar, det öppnar upp lite. Det här måste fixas mellan den 17e september och 7e oktober, så ska kolla det direkt när jag kommer hem från Cypern. 



Här stod de när jag flyttade in, bredvid varandra till vänster bredvid tv:n. Så jag tänker att tavlorna måste ned, och att tv-byrån flyttas till kanten där pallen står nu. Då får jag in de två garderoberna, 60+60 i bredd, igen. 


Att flytta tillbaka dem skulle jag ändå behöva göra en vacker dag om jag flyttar härifrån, så lika bra att göra det nu innan valpen kommer. 

BRA utlistat, Åsa. Mina kläder är lika viktiga som Selma. I alla fall än så länge.


Möjligtvis går det över när hon kommer hit. Den här fick jag från uppfödaren igår, då hon fyllde 11 dagar.

Nu ska jag gå i mål med den här omgångens redigering. I morgon börjar jag skriva del två.

Första delen heter España, por favor, kommer 11e januari. 

Det blir officiellt any day now, och jag berättar alltid sånt först i min lilla blogg. 

Hejhej

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bra att du är lösningsinriktad!

Åsa Hellberg sa...

Ja, tack, det kommer att bli nödvändigt!