Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 augusti 2023

Vi firade födelsedag,

 pratade och såg en film. Så mysigt hemma hos Jonathan (Linnea var inte hemma). 

Har ni sett Whiplash? Oerhört bra. 8,5 på Imdb. 

I present av mig fick han bland annat en musikal och middag i London, om han hittar något som passar ihop. En av dagarna ska vi ju på ABBA. Det ska bli sååååå roligt med en helg i London med Jonathan. Sedan kommer hösten och hunden! 



Så här kommer hon nog att se ut när vi hämtar henne. V i ska åkta och träffa henne helgen efter London.

Vi åt pizza (glutenfri) glass (gluten och lakosfri) och sedan brakade min mage ihop. Och i natt har jag haft ont längst ned i magen, fast inte på vänstersidan där jag får min divertikulit. Å andra sidan har smärtan andra gånger börjat till höger och vandrat till vänster (fast snabbare än nu i så fall), så för säkerhets skull övergår jag direkt till flytande föda så får vi väl se hur det utvecklas. Jag är så rädd att få tillbaka det, eftersom det utlöste mitt psoriasis förra gången. 

Det ska bli intressant att se hur jag klarar flytande med tanke på att jag undviker gluten och mjölkprodukter, men jag kanske måste äta yoghurt ändå. Vi får se. Just sura mjölprodukter har jag så vitt jag vet inte reagerat på, däremot andra (med och utan laktos). 

JAJA, mitt Ica Maxi har ett galet stort sortiment så något kommer jag nog att hitta. Jag har INGEN lust att ställa mig och koka soppa själv. Att mixa en färdig räcker. 

Förra gången åt jag mycket gulasch, så god mixad, men i den finns vete, så nu ska jag försöka hitta en utan. Spännande. 

6 dagar till deadline, och mycket återstår, men vill handla först så att det är klart. Sedan ska jag bara jobba!

Fick veta igår att jag har sålt över 50 tusen ex av Flanagans i Holland (till dec 22). Så kul. De har också köpt hela Fjällbackaserien men när den lanseras vet jag inte. Den är ju helt annorlunda mot Flanagans, vi får se hur det går.

Typ så, fredag. Bra dag så här långt (minus allt som händer i samhället. Det är sällan bra nu för tiden.)



2 kommentarer:

Anne sa...

Vilken gullig ullboll ni ska få ta hand om🥰 Härligt med Londonresa.🤸‍♀️ Krya på magen.✊✊

Åsa Hellberg sa...

Tack, ja, hon kommer nog att vara förfärligt söt.