Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 31 augusti 2023

Flera tusen efter målet,

 men idag gjorde jag om och gjorde rätt, vilket ställde till det igen i produktionstakten. Men nu jävlar har jag landat rätt. 

Solen tar inte alls lika mycket nu som i somras (upplever jag), så mina två timmar i solen kommer nog knappt att förändra min hudfärg alls när jag har solskyddfaktor på. Idag ville jag bada och då är det förstås nödvändigt. Men jag har ju inte en droppe av det på armar, händer och fötter, och har verkligen inte bränt mig alls. 



Idag var vattnet klart igen och jag har aldrig varit med om varmare vatten. Det är helt otroligt. Svalkar möjligtvis pyttelite den sekund man doppar sig, men knappt. Jag skulle tro att det är närmare 30 grader. 

Jag plaskade runt i alla fall, tog en promenad på stranden och åt sedan lunch vid poolen och vips var pausen över.

Nu ska jag vila lite, sedan duscha och gå och äta. 

Tjohej.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Det låter skönt!
Bra du är på gång!