Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 9 augusti 2023

Jag hittade!

 Mitt älskade hotell på Cypen som jag har varit på flera gånger, en gång med mamma och Linnea, två med Jonathan på besök. 

Bra pris, EN PLATS KVAR. Jag tvekade inte en sekund. Så nu åker jag på skrivresa den 28e augusti. Målet är att vara lika effektiv som senaste resan, jag måste kolla hur mycket jag fick ihop då, men tror faktiskt typ 28 000 vilket är grymt bra. 

Jag har ett par dagar innan jag åker också, där jag i alla fall kan få till första, och så viktiga, kapitlet. 

Det är ju fortsättningen på bok 1, men ambitionen är ju att den ska kunna stå för sig själv ändå. 

Åh, jag är såååå glad. Och min kropp kommer att tacka mig!


Fötterna går inte att visa, så hemska är de just. Det svider att gå.


Vid den här tummen var det helt borta i ett år. Men poff, så var det tillbaka igen.





3 kommentarer:

Anna Christina sa...

Oj, det ser inte roligt ut. Hoppas att det snart går över. Men kul med resan, och bra där med skrivarorden. :)

Eva-Lotta sa...

Grattis 🙌🏻

Åsa Hellberg sa...

Anna Christina: Tack!

Eva-Lotta: Tack!