Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 10 oktober 2015

Jag kan ha ont i halsen av att jag jublade och skrek igår.

Det kan också vara så att bara för att jag umgicks med människor (!!) så fick jag baciller.

Anyhow, så var Simona och jag i Västerås och såg I love musicals, med Helen Sjöholm, Peter Jöback, Emmi Christensson (ny bekantskap för mig, ska spela mot Peter i Fantomen på Operan) och den amerikanske sångaren och från Scandal välkände Norm Lewis (spelade Olivia Popes pojkvän som var senator.)
Det var precis så bra som jag hade hoppats.

Jag tror inte att jag fick några bra bilder, ni får nöja er med Simona och mig igen.



2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Härligt, Åsa!

Simona sa...

Det var awesome!