Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 oktober 2015

Nu har jag utöver att ha färdigställt ett kapitel,

börjat på nästa.
Jag vet inte riktigt vad jag känner än så länge. Att jag skriver lite styltigt tror jag. För att få veta säkert måste jag gå tillbaka i texten och det gör jag i morgon.
Egentligen skulle jag tvätta klockan ett men avbokade, har ingen lust att röra mig överhuvudtaget (även om jag veeet att att en promenad gör gott trots värk.)
Däremot har jag duschat och tvättat håret, hallelujah!

Det kan hända att jag tar ett varv runt huset. Jag måste ändå gå ut med sopor.
Jag rotade i frysen och hittade både lax och grönsaker, tjohej, så något butiksbesök behöver det inte bli idag heller.
Galet bra.

Och sedan undrar jag om inte katten har lagt på sig lite.
Det vore ju grymt!