Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 oktober 2015

Vi pratar inte om det,

så har vi klarat av dagens fysik.
Det kommer jag att strunta fullkomligt i eftersom jag ska få jobba idag, hurra vad roligt för mig!
Hela min kommande vecka är blank och det enda som ska klämmas in utöver arbete är ett frisörbesök eftersom jag ska ta nya pressbilder snart.

Idag slänger jag dessutom in en promenad senare. Det ska bli 10 grader och jag har nytvättade vinterjackor.
Och så blev jag så glad häromdagen när jag kom på att jag köpte en jättetjock jacka (och stor, jag gillar herrvarianterna mycket mer än de fjantiga dam som är alldeles konstiga i midjan) på rean förra året innan vi åkte till New York (där det var svinkallt, som i typ 15-20 minusgrader, men sol varje dag.)

Jag skulle gärna åka dit i slutet av februari igen, visst var det kallt men inte alls olidligt. Dessutom var det halva priset på hotellen så bara det är lockande.
Bilder på min research får ni inte än.
Men ni kan få se andra bilder (som ni säkert har sett tidigare.)

Jag hittade bilder från London förra hösten och började nästan gråta när jag insåg att jag inte får åka dit på länge.
Jag älskar London lika mycket som New York.

Promenad runt Soho

Kallt som tusan, jag tog av mig luvan för bilden minns jag

Flatron. Symbolisk New York-byggnad.

Central Park

The Boat house.

Grand Central.

Inga kommentarer: