Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 13 oktober 2015

Jag somnade om fram till mitt andra alarm.

Så idag startar jag senare, men det känns inte som om det gör något.
Jag behövde uppenbarligen sova och armontet jag hade vid första ringningen känns lite bättre nu tycker jag.

Jag är på kapitel nio. Har skrivit 13 tusen ord, 26 A-fyra utan marginaler, 75 tusen tecken (inkl mellanslag.) Gloria är på ungefär 95 tusen ord, och om den här blir ungefär lika lång (det brukar mina böcker bli) så återstår dryg 80 tusen. Om vi som jag gör, bryter ned det till skrivmål så landar vi på på effektivt åtta veckors arbete till.
Det är ungefär det jag har räknat med.
Jag kommer att hålla min egen timeline (15 februari), som det ser ut nu i alla fall.

Om jag tycker att Sjuan är bra?
Jag kan tyvärr inte säga det än.
Men känslan är god.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Du är duktig!

Anonym sa...

"Gillar!"
Sanna

Agneta sa...

Romanerna blir längre och längre, eller? Vill minnas att de första var ca 75'? Eller så minns jag fel.

Åsa Hellberg sa...

75 före slutredigering, kanske. Det fylls alltid på för min del, aldrig tvärtom.