Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 oktober 2015

Lördag,

och jag sov till halv tio.
På riktigt!
Nio och en halv timma.
Tjohej, vad bra och vad jag antagligen behövde det.

I morgons ska jag jobba (eftersom jag inte nådde 20 tusen i fredags) men idag är jag ledig och ska umgås med min särbo.
Vi ska upptäcka en ny stadsdel. Alltså typ ta en promenad på något nytt ställe.
Antingen i city eller i någon park.
Hagaparken har inte jag varit mer än och nosat på, så det är ett förslag från mig. Djurgården ett annat, då kan man dessutom slinka in på något museum (som väl förmodligen är störtfulla, men ändå.)

Fårdan ska stå utanför hans port om en och en halv timma och nu ska jag duscha.
Vi hörs sen!

1 kommentar:

Ezter sa...

Hoppas ni får en trevlig dag :)