Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 oktober 2015

Nä, så mycket skrivet blev det inte.

I alla fall inte så mycket som jag hade tänkt, men jag har gjort research, tvättat och ändå fått till sisådär 1200 av de 2500 som var målet. Den första stora vändningen är p g, men jag fick inte till det när jag skrev nu ikväll, så jag tar den på fredag.

Nu ska det klippas och målas naglar.  Jag får ingen feeling av tangenterna när de är långa.
Och feeling är ju störtviktigt!

Ps, gjorde en åsavariant på äppelpaj idag, eftersom the real thing är lite för kaloririk för mig:

Ett äpple eller två.
Dela i skivor, ringla aningen med olja/smör över (kanske en matsked), kanel på det och vysch in i ugnen tills äpplena är stekheta och mjuka (typ 13 minuter.)
Finkrossa (med händerna) ETT osötat Digestivekex och strö över äpplen när du har plockat ut dem ur ugnen.
En klicka Alpro vanilj (soyabaserad) på det.

Jättegott och sisådär 250 kalorier om man som jag tar två äpplen och äter upp alltihop själv.
Jag kan inte äta äpplen med skal (kunde i alla fall inte, vågar inte testa igen. Något med gallan har jag för mig) men tillagade funkar finfint.





1 kommentar:

Ezter sa...

Gjorde ungefär detsamma men jag stekte äpple på järnet, med kanel på. Lite glass till :)