Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 juli 2018

Så himla nöjd med mitt boende.



Stort rum med pentry, litet köksbord och ett par stolar (i fejkskinn som klistrar sig fast på rumpan).

Och balkong!,Just det visste jag ju inte riktigt så det var en överraskning. 

Det är väl hundra meter till stranden kanske, och jag gick direkt och badade. Jag har aldrig känt en sådan värme i vattnet förut. Nu var det på eftermiddagen, det blåste lite och var inte stekhett i luften kanske, men ändå. Säkert 28 grader i det kristallklara vattnet med en helt vit sandbotten. Jäklar vad jag plaskade.
Men sedan gick jag hem och åt mackor. 
Det är all middag det blir idag. Jag har inte sovit många minuter i natt.
Somnade 20.00, och vaknade av att det var ljust ute. Jag var övertygad om att det var gryning ute. Det var det inte. Klockan var 21.15.
Då satte jag på tv:n igen. Det var ingen idé att ens försöka somna om förrän efter elva och ett par timmar sov jag nog ändå.
I alla fall: Ikväll skräpmat, godis och streaming.

I morgon börjar allvaret med jobb.

De tio första dagarna ska jag skriva klart, de återstående tre (om jag inte är klar innan) ska jag gå igenom och småredigera. Och först och främst läsa allt.

Annars gör jag väldigt lite av redigering innan jag skickar in. Det blir ju ändå omgångar efteråt när jag kommer att ha möjlighet att jobba mer med texten.

Typ så, dag 1 av 15. Dessa två går bort till resor, så 13 dagar. 
Det SKA gå!