Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 juli 2018

Dag ett avklarad enligt plan.

Jag vaknade sent men behövde det.
Sedan jobbade jag ett några timmar, gick ut och badade hundra gånger för att det var så varmt och sedan gick jag in igen och jobbade klart, det vill säga satte punkt efter 2000. Så nu är jag på 70´som jag ville vara innan jag åkte hit.

Jag tror att jag har en plan framåt i manuset men jag är inte helt säker än. Det löser sig alltid på slutet och jag har tillit till att det gör det nu också.
Det enda jag har helt klart för mig är epilogen, för den leder ju sedan till bok 2 eftersom jag skriver en serie.

I morgon ska jag försöka få plats på filmfestivalen som öppnar då.
Utomhusfilm.
Man premiärvisar Mamma mia 2 som första film, 21.00, och jag ser så himla gärna om den. Jag har aldrig sett film utomhus så det ska bli urmysigt (om jag får plats)s. Ska försöka vara där före 20.00 någon gång.

Här är det ju svinvarma kvällar, idag såg jag en temperatur på 31 grader klockan 20.00 på ett hotell som visar klocka och temp. Helt galet varmt alltså. Men film vill jag se.

Än så länge ger jag min skrivresa 10 feelgoodböcker av 10 möjliga.
Det här är precis vad jag behöver för att avsluta mitt manus.

Peppar peppar!


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Det låter härligt, Åsa. Ha en riktigt härlig och produktiv skrivsemester!

Åsa Hellberg sa...

Tack Elisabet!