Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 juli 2018

Om två dagar

passerar Ett oväntat besök Gloria i antal lyssningar, mindre än en månad efter releasen.
Jag tror i och för sig att Sonjas andra chans lyssnades på ännu mer, men just att den går förbi Gloria som har varit ute i två år ...
Min fina Gloria som i alla format har sålt sämst av mina böcker.
Även i Tyskland. Så alla de argument vi hade för att den sålde dåligt i Sverige föll platt när den kom ut i Tyskland, eftersom de hade just det som vi hade trott stjälpte den i Sverige: Omslag, titel, lanseringsperiod.

Det enda gemensamma den har i Sverige och Tyskland är texten (som inte får sämre betyg än någon av mina andra), och att Gloria är operasångerska.
Jag tror att det är där det ligger.
Man tror inte att man kan läsa om någon som ligger så långt ifrån en själv.

I alla fall är det ju kul att man lyssnar på "Ett oväntat besök", såklart.
22 august kommer den inbunden. Jag längtar efter att se hur omslaget blir, det är alltid speciellt trots många böcker.

Nu lite jobb en stund.
Sen TBE-spruta nummer 2, mat, fotboll och bio. Allt med det Jonathan och Linnea.
HURRA!


Inga kommentarer: