Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 8 juli 2018

Och DÄR gick Ett oväntat besök förbi Gloria i lyssningar.

Har sovit som en kratta i natt av någon anledning och när jag vaknade klockan fem var jag övertygad om att den var 11 och att jag hade sovit bort halva dagen.
Icke sa Nicke och nu har jag ätit frukost och ska jobba. Egentligen är det helt perfekt att gå upp så här tidigt när solen skiner, för då kan jag utan problem hinna till stranden också.
Bra va?
Stuptröttheten jag känner nu kommer ju att gå över.

Det har gått lätt att jobba de senaste dagarna och om jag tittar tillbaka på arbetsprocessen med Flanagans så har hela den varit lätt, så till vida att jag inte har känt den där trögheten som jag oftast gör en femtedel in i manuset. Den segar jag mig ju över, men det är trööögt fram till hälften och sedan rinner det på bra.
Nu har jag tack och lov sluppit det.
(När det är trögt för mig skriver jag kanske bara hälften av det jag har som målsättning, men jag skolkar sällan helt.)

Trots att detta är året tredje projekt har jag fortfarande stor skrivlust, men mer än så här kommer jag inte att hinna. Så fort Flanagans är klar tar redigeringen av de andra två projekten vid och när de är klara är det dags att redigera Flanagans.
Sen så.
Jag tänker att jag börjar skriva del 2 i mars 2018.
Innan det kanske en kortroman till, det finns både en idé och ett intresse för det från förlaget.

Jaha, det var det.
Nu är klockan snart sju.
Tjohej!

Inga kommentarer: